SNUFFELMARKT ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN WEBSHOP
Algemene Verkoopsvoorwaarden 

1. Toepassing
Bij het plaatsen van een bestelling of een aankoop bij SNUFFELMARKT.BE gaat de klant akkoord met de algemene voorwaarden zoals hieronder vermeld.

2. Algemene gegevens
2.1 Algemene gegevens Snuffelmarkt

I.S.M SNUFFELMARKT BVBA (INDUSTRIE- EN SNUFFELMARKT)
Staatsbaan 2, 3545 Halen
Tel. 013/44.31.14                                             info@snuffelmarkt.be                                      (algemeen mailadres)
Fax. 013/35.10.82                                            webshop@snuffelmarkt.be                               (webshop gerelateerd mailadres)
BE 0424.161.697                                             www.snuffelmarkt.be
BANKREKENING NR: BE89 73504868 4385
 

2.2 Status van de klant
Door een bestelling te plaatsen garandeert de klant dat hij/zij ouder is dan 18 en woonachtig is in de Benelux. SNUFFELMARKT.BE levert enkel in België, Nederland en Luxemburg.

2. Online bestellingen
SNUFFELMARKT.BE behoudt zich het recht om een bestelling te weigeren bij overmacht, uitputting van de voorraad, een ernstig vermoeden van rechtsmisbruik of kwade trouw.
Bij een bestelling op maat wordt een offerte opgemaakt aan de hand van de informatie die de klant doorgeeft. De klant draagt de volledige verantwoordelijkheid met betrekking tot de juistheid hiervan.

3. Eigendomsoverdracht
De goederen blijven eigendom van Snuffelmarkt tot de volledige betaling ervan inclusief kosten en lasten.

4. Afhaling van een bestelling
Indien de klant gekozen heeft voor een afhaling, krijgt hij/zij hiervan onmiddellijk een bevestigingsmail en wordt de bestelling zo spoedig mogelijk verwerkt. Zodra het pakje klaarstaat ontvangt de klant een 2de e-mail waarin staat vermeld wanneer en waar hij/zij het pakketje kan afhalen. De geschatte termijn tussen bestelling en afhaling is 1 tot 8 werkdagen. Binnen deze 8 werkdagen kan de klant zijn/haar bestelling nog steeds gratis annuleren, en wordt het betaalde bedrag zonder extra kosten teruggestort. De klant heeft de mogelijkheid om een gewenste datum door te geven. Toch is Snuffelmarkt niet verantwoordelijk indien het klaarzetten van de goederen niet binnen geschatte termijn is gelukt.
De bestelling kan enkel afgehaald worden op vertoon van een identiteitskaart en de bevestigingsmail. Bestelde artikelen worden maximaal 14 dagen voor de klant beschikbaar gehouden. Indien de artikelen binnen deze termijn niet zijn afgehaald wordt de bestelling geannuleerd. Om een terugbetaling te bekomen dient de klant contact op te nemen met webshop@snuffelmarkt.be. Na contact wordt 90% van het totaal bedrag binnen de 30 dagen aan de klant teruggestort. 
 

5. Levering van een bestelling
5.1 Leveringsvoorwaarden - Leveringen gebeuren uitsluitend in België, Nederland of Luxemburg. De geplande leveringsdatum wordt na het plaatsen van een bestelling telefonisch of per mail naar de klant gecommuniceerd, samen met een overzicht van bestelde artikelen en de verzendwijze.  Bij ontvangst van de levering dient de klant de bevestigingsmail voor te leggen en de leveringsbon voor ontvangst af te tekenen.

Indien de klant afwezig is op de leveringsdatum, zal de chauffeur het pakketje de volgende dag opnieuw aanbieden en/of wordt er een briefje achtergelaten in de bus waarmee de klant het pakketje makkelijk kan afhalen bij een afhaalpunt. Het opnieuw aanbieden van eenzelfde pakketje, evenals het verkeerd opgeven van het afleveradres geeft aanleiding tot extra kosten. Snuffelmarkt behoudt zich het recht de levering stop te zetten indien de bestemming niet voldoende bereikbaar is.

De klant wordt telefonisch en/of per e-mail verwittigd indien de bestelde artikelen niet op voorraad zijn.

5.2 Schade bij levering - De klant dient zijn bestelling bij levering onmiddellijk te controleren op zichtbare schade of onvolledigheid. Ieder product moet bij levering in goede staat zijn. Onzichtbare schade of onvolledigheid moeten binnen de 3 werkdagen gemeld worden aan webshop@snuffelmarkt.be met een gedetailleerde beschrijving en foto’s van de schade. Na het verstrijken van deze termijn, kan SNUFFELMARKT.BE geen melding van schade meer aanvaarden. Ook ontbrekende of foutieve artikelen moeten binnen de 3 werkdagen gemeld worden. Montage, installatie of ingebruikname van geleverde goederen impliceert de uitdrukkelijke aanvaarding van de bestelling.

5.3 Termijn van levering -  Na het plaatsen van de bestelling zet Snuffelmarkt alles in werking om de goederen zo snel mogelijk bij de klant aangeleverd te krijgen. Deze levertermijn wordt geschat tussen de 2 à 8 werkdagen. Toch is SNUFFELMARKT.BE niet aansprakelijk voor vertraging van de bezorger (post/koerierdienst). Bij artikelen op bestelling hangt de levertermijn af van het artikel. Deze geschatte levertermijn voor deze artikelen wordt via mail naar de klant gecommuniceerd. Indien het pakketje niet bezorgt is binnen de 30 dagen heeft de klant het recht om zijn bestelling kosteloos te annuleren.

6. Prijzen en betalingen
Alle prijzen zijn inclusief BTW en Recupel, exclusief verzend/transport kosten.
SNUFFELMARKT.BE behoudt het recht om de prijzen en kosten te wijzigen en eventuele fouten te corrigeren. SNUFFELMARKT.BE kan niet aansprakelijk worden gesteld voor fouten in opgegeven prijzen of voorwaarden noch fouten in productomschrijvingen of afbeeldingen.

7. Garantie
SNUFFELMARKT.BE hanteert de fabrieksgarantie van het aan de klant geleverde artikel zoals door de fabrikant is aangegeven. Om beroep te doen op een garantie moet de klant het originele factuur (aankoopbewijs) kunnen voorleggen. De garantie geldt niet indien de klant tegenover SNUFFELMARKT.BE in gebreke is, de geleverde artikelen zelf of door derden heeft laten repareren of bewerken, de geleverde artikelen aan abnormale omstandigheden heeft blootgesteld en in strijd met de gebruiksaanwijzing de artikelen heeft behandeld.
Opgelet: Glasschade aan glazen deuren of wanden valt niet onder garantie en kan nooit aanleiding geven tot schadevergoeding, compensatie of omruiling.

8. Herroepingsrecht of Retour
De klant heeft het recht af te zien van de aankoop, zonder betaling van een boete en een reden op te geven en dit binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag dat het product afgeleverd is. De klant moet dit binnen deze termijn schriftelijk (post, fax of e-mail) melden.
SNUFFELMARKT.BE zal het geretourneerde artikel terugbetalen aan de klant. De gemaakte verzendkosten en/of transporten kosten blijven wel verschuldigd. SNUFFELMARKT.BE betaald de klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de consument de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij hij/zij uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd. De gemaakte retour zendkosten en/of transportkosten zijn ten laste van de klant. Het herroepingsrecht vervalt wanneer de artikelen specifiek voor de klant zijn besteld, het artikel gebruikt of geïnstalleerd is geweest of het artikel niet meer in de originele, ongeopende verpakking zit.
Professionele klanten beschikken niet over het recht om van de aankoop af te zien. Binnen de 30 dagen na bevestiging van terugname zal SNUFFELMARKT.BE overgaan tot terugbetaling.

9. Privacy
De gegevens van de klant worden opgeslagen in onze database en enkel gebruikt voor de verwerking van de aankopen. Deze gegevens worden nooit doorgegeven aan derden. Indien de klant nieuwsbrieven wilt ontvangen moet hij/zij hiervoor eerst toestemming geven. Bekijk ons PRIVACY BELEID voor meer informatie hieromtrend. 

10. Beschikbaarheid
Online aangeboden artikelen garanderen geen beschikbaarheid van de betreffende producten in de winkel zelf.

11. Klachten
De klant dient de gekochte zaken onmiddellijk bij ontvangst na te kijken, en na te gaan of de geleverde artikelen wat kwaliteit en hoeveelheid betreft overeenstemmen met wat er is overeengekomen. Bij klachten dient de klant binnen de  3 werkdagen SNUFFELMARKT.BE schriftelijk te verwittigen via post, fax of email webshop@snuffelmarkt.be. Na verstrijken van deze termijn kunnen geen klachten meer aanvaard worden.

12. Offertes
Alle opgemaakte offertes zijn vrijblijvend. Pas na bevestiging door SNUFFELMARKT.BE komt een koop tot stand. SNUFFELMARKT.BE behoudt zich het recht voor om een offerte te weigeren wegens overmacht, uitputting van de voorraad, een ernstig vermoeden van misbruik of kwade trouw. De klant bezorgt steeds de juiste maten of het juiste plan waarop Snuffelmarkt.be zich baseert om een juiste offerte op te stellen. De klant draagt hier dan ook de volledige verantwoordelijkheid over. Het is tevens de verplichting van de klant om de juiste afmetingen op de offerte na te kijken.

13. Geschenkbon
13.1 Bestelling Geschenkbon -  U kan een geschenkbon aankopen in onze fysieke winkel of bestellen via onze webshop. Omdat de geschenkbonnen reeds voorgedrukt zijn, kan u kiezen uit volgende bedragen: €10, €20, €25, €30, €40, €50, €100. Natuurlijk kan u bedragen combineren, zodat u het juiste bedrag verkrijgt. Elke geschenkbon is voor zien van een unieke 13-cijferige code. U dient de geschenkbon zorgvuldig te bewaren.
- De geschenkbon is 1 jaar geldig na uitgiftedatum.
- De geschenkbon kan niet in geld worden omgezet.
- Elk frauduleus misbruik met de geschenkbon wordt gemeld aan de bevoegde instanties.
Bij verlies of diefstal van de geschenkbon en/of code keert SNUFFELMARKT.BE geen vergoeding uit.
Momenteel kan je onze geschenkbon nog niet gebruiken voor aankopen in onze webshop. We hopen dit op termijn toch te integreren.

14. Extra
14.1 Klantendienst De consument kan de klantendienst van maandag t.e.m. vrijdag van 9:00u – 17:00u steeds telefonisch bereiken. Buiten deze uren / tijdens de weekenden is de klantendienst enkel bereikbaar via mail. (013/44.31.14 / webshop@snuffelmarkt.be)
14.2 Bewijs - Alle partijen aanvaarden binnen het kader van hun relaties het elektronische bewijs.
14.3 Geschillen - Op alle geschillen die verband houden met de overeenkomst is het Belgisch recht van toepassing.
14.4 Nietigheid – De eventuele nietigheid van 1 van onze voorwaarden heeft niet de nietigheid van de andere clausules van het contract tot gevolg.